Copyright © 2011 - 2018 Softnautica
Faber Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie,
ul. Mysłakowskiego 9,
Wydział XI Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego
Sądu Rejonowego dla
Krakowa – Śródmieścia w Krakowie,
nr KRS 0000144853, NIP: 6761027406
SWI v.2.15.03.27
Regulamin
Aneks do Umowy o usługi z zakresu rachunkowości:
Umowa o powierzenie przetwarzania danych osobowych
W Krakowie 23.05.2018 roku
pomiędzy
firmą Faber Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością
wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS 0000144853
prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, Wydział XI Gospodarczy,
z kapitałem zakładowym w wysokości 50 000,00 PLN, (opłacony w całości)
z zarządem w składzie: Monika Kuśmider, Piotr Koźmiński, Paweł K. Koźmiński - prezes
prowadzącą Kancelarię Rachunkową
z siedzibą w Krakowie, ul. Mysłakowskiego 9; tel. 12 422 75 20
reprezentowaną przez Pawła K. Koźmińskiego
zwanymi dalej Kancelarią lub Przetwarzającym
oraz
Notice: Trying to get property of non-object in /disk/home/swi/htdocs/application/views/scripts/index/bylaw.phtml on line 30
z siedzibą w
Notice: Trying to get property of non-object in /disk/home/swi/htdocs/application/views/scripts/index/bylaw.phtml on line 34
-
Notice: Trying to get property of non-object in /disk/home/swi/htdocs/application/views/scripts/index/bylaw.phtml on line 34
Notice: Trying to get property of non-object in /disk/home/swi/htdocs/application/views/scripts/index/bylaw.phtml on line 34
Notice: Trying to get property of non-object in /disk/home/swi/htdocs/application/views/scripts/index/bylaw.phtml on line 34
,
Notice: Trying to get property of non-object in /disk/home/swi/htdocs/application/views/scripts/index/bylaw.phtml on line 34
Notice: Trying to get property of non-object in /disk/home/swi/htdocs/application/views/scripts/index/bylaw.phtml on line 34
NIP
Notice: Trying to get property of non-object in /disk/home/swi/htdocs/application/views/scripts/index/bylaw.phtml on line 38
reprezentowane przez
Prezesa
zwanym dalej Klientem lub Administratorem
Mając na uwadze uprzednio zwartą umowę (zwana dalej umową główną) pomiędzy Kancelarią a Klientem z zakresu rachunkowości w ramach której Kancelaria posiada dostęp do danych osobowych gromadzonych w przedsiębiorstwie Klienta, w związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1). (zwanego dalej: RODO) mając również na uwadze prawodawstwo krajowe, strony zawierają dodatkową umowę której celem jest ustalenie warunków, na jakich Kancelaria wykonuje operacje przetwarzania Danych Osobowych w imieniu Klienta.
I. Przedmiot umowy i oświadczenia Stron:
-
1.Umowa określa zasady oraz podstawy powierzenia Kancelarii przetwarzania Danych Osobowych w związku z Umową Główną, w celu wykonania obowiązków, o których mowa w art. 28 RODO w związku z zawarciem Umowy Głównej.
-
2.Na warunkach określonych niniejszą Umową oraz Umową Główną Klient powierza Kancelarii przetwarzanie Danych Osobowych w imieniu Klienta; a Kancelaria się do przetwarzania powierzonych Danych Osobowych zgodnego z prawem i postanowieniami Umowy.
-
3.Klient oświadcza, że jest Administratorem Danych Osobowych powierzanych Kancelarii na podstawie Umowy, który samodzielnie ustala cele i sposoby przetwarzania Danych Osobowych.
-
4.Kancelaria oświadcza, że dysponuje środkami, doświadczeniem, wiedzą oraz wykwalifikowanym personelem, który umożliwia mu prawidłowe wykonanie niniejszych postanowień dotyczących powierzenia, w tym zapewnia wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, spełniających wymogi RODO.
-
5.Kancelaria oświadcza, że jest podmiotem Przetwarzającym w rozumieniu art. 4 pkt 8 RODO w ramach Umowy Głównej, co oznacza że Kancelaria przetwarza Dane Osobowe w imieniu Klienta oraz wyłącznie na udokumentowane polecenie Klienta, chyba że obowiązek taki nakłada na Przetwarzającego prawo Unii lub prawo krajowe, któremu podlega Kancelaria.
-
II. Słownik pojęć:
-
1.Ilekroć zostaną użyte następujące definicje i zwroty, należy nadawać im następujące znaczenie:
-
1.RODO – oznacza rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1).
-
2.Klient – Administrator.
-
3.Personel Klienta – pracownicy zatrudnieni na umowy o pracę lub umowę cywilno-prawną, oraz członkowie ich rodzin których dane zostaną dobrowolnie przekazane w celu przetwarzania.
-
4.Kancelaria – Przetwarzający (procesor).
-
5.Umowa Główna – oznacza Umowę o usługi z zakresu rachunkowości zawartą pomiędzy Klientem, a Kancelarią;
-
6.Strony – oznaczają łącznie Administratora i Przetwarzającego. Strona w liczbie pojedynczej oznacza którąkolwiek ze Stron;
-
7.Umowa – oznacza niniejszą Umowę Powierzenie Przetwarzania Danych Osobowych ze wszystkimi załącznikami;
-
8.Dane Osobowe – oznaczają dane osobowe w rozumieniu art. 4 pkt 1 RODO; (oznaczane dalej w tekście jako DO)
-
9.Przetwarzanie – oznacza przetwarzanie Danych Osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 2 RODO;
-
10.Dane Zwykłe – oznaczają Dane Osobowe inne niż Dane Wrażliwe;
-
11.Dane Wrażliwe – oznaczają Dane Osobowe, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO;
-
12.Podprzetwarzający lub podwykonawca – oznacza podwykonawcę lub kontrahenta Kancelarii, któremu Kancelaria podpowierza Przetwarzanie Danych Osobowych Klienta objętych Umową.
-
13.SWI – System Wymiany Informacji – pomiędzy Klientami a Kancelarią zgodnie z załącznikiem nr 1 stanowiącym Regulamin korzystania z SWI do Umowy Głównej.
-
-
III. Przetwarzanie danych osobowych:
-
-
1.Kancelaria może przetwarzać DO wyłącznie w zakresie i celu przewidzianym w pkt. 1 Umowy, oraz zgodnie z udokumentowanymi poleceniami Klienta.
-
2.Przetwarzanie DO będzie wykonywane wyłącznie w okresie obowiązywania Umowy Głównej z zastrzeżeniem pkt. poniższego.
-
3.Kancelaria pozostaje uprawniona do Przetwarzania DO również po zakończeniu okresu obowiązywania Umowy Głównej, wyłącznie w zakresie, w którym Przetwarzanie jest niezbędne dla realizacji interesów prawnych Stron, jak również w sytuacjach niezbędnych dla wywiązania się przez Klienta lub Podmiot przetwarzający z obowiązków nałożonych na mocy prawa w stosunku do Klienta lub Personelu Klienta.
-
4.Kancelaria zobowiązuje się do przetwarzania danych osobowych w sposób stały, odpowiadający roli Przetwarzającego jako podmiotu świadczącego usługi z zakresu rachunkowości Klienta oraz obsługę kadrowo-płacową Personelu Klienta. Kancelaria zobowiązuje się w szczególności, ale nie wyłącznie, do wykonywania operacji w zakresie Przetwarzania DO:
-
-
1.zbierania; utrwalania; adaptowania; porządkowania; przechowywania; wykorzystywanie do celów wynikających z Umowy Głównej; ujawnianie innym podmiotom zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami Umowy Głównej lub na polecenie Administratora; niszczenia; usuwania.
-
-
-
5.DO będą przez Przetwarzającego przetwarzane w formie elektronicznej w systemach informatycznych Kancelarii oraz niektóre w formie papierowej.
-
6.Celem przetwarzania DO jest umożliwienie Klientowi wywiązywania się z prawnych obowiązków związanych z prowadzeniem rachunkowości oraz obsługą kadrowo-płacową Personelu Klienta.
-
7.Kancelaria pozostaje uprawniona do przetwarzania zarówno Danych Zwykłych, jak i Danych Wrażliwych. Przetwarzanie będzie obejmowało rodzaje DO:
-
1.w odniesieniu do Danych Zwykłych:
-
1.imię i nazwisko; numer ewidencyjny PESEL; adres zamieszkania; adres e-mail; numery telefonów; data urodzenia; NIP; REGON; numer wpisu do KRS; seria i numer dokumentu tożsamości; imiona rodziców; numer rachunku bankowego; inne powierzone przez Personel Klienta
-
-
2.w odniesieniu do Danych Wrażliwych:
-
1.dokumentacja medyczna; informacje dotyczące przynależności do związków lub organizacji zawodowych;
-
-
3.w odniesieniu do Danych Osobowych niestrukturyzowanych:
-
1.kontent o potencjalnej i prawdopodobnej zawartości danych osobowych (wpisy, dokumenty tekstowe oraz elektroniczne, obrazy, nagrania, filmy).
-
-
-
8.Klient powierzy Kancelarii przetwarzanie DO kategorii osób:
-
1.Przedstawiciele i reprezentanci Administratora;
-
2.Personel Klienta i podmiotów stowarzyszonych z Klientem a w szczególności, ale nie wyłącznie: pracownicy zleceniobiorcy, wykonawcy dzieła i ich rodziny;
-
3.klienci oraz kontrahenci (odbiorcy i dostawcy) Klienta;
-
4.osoby, z którymi klienci Administratora wchodzą w interakcje społeczne;
-
5.odbiorcy korespondencji elektronicznej klientów Administratora.
-
-
9.Odbiorcami powierzonych Kancelarii DO będą:
-
1.Przedstawiciele i reprezentanci Kancelarii;
-
2.Personel Kancelarii i podmiotów stowarzyszonych Kancelarii a w szczególności, ale nie wyłącznie: pracownicy, zleceniobiorcy, wykonawcy dzieła;
-
3.Podmioty świadczące usługi obsługi informatycznej dla Kancelarii;
-
4.Podmioty świadczące usługi obsługi prawnej dla Kancelarii;
-
5.Podmioty świadczące usługi hostingowe (w tym w zakresie poczty elektronicznej oraz utrzymania domeny internetowej) na rzecz Kancelarii;
-
6.Organy i instytucje państwowe i samorządowe, w tym: Sądy, którym DO ujawniane są w związku z wykonaniem przez Kancelarię Umowy Głównej;
-
7.Osoby reprezentujące podmioty wskazane w tym paragrafie z którymi przedstawiciele i reprezentanci lub personel Kancelarii wchodzą w interakcje społeczne.
-
-
IV. Zasady powierzenia przetwarzania:
-
-
1.Kancelaria zobowiązuje się do podjęcia środków, w tym technicznych i elektronicznych, zabezpieczających DO zgodnie z wymogami art. 32 RODO a w szczególności, ale nie wyłącznie:
-
1.uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia, Kancelaria obowiązana jest zastosować środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku.
Kancelaria posiada odpowiednio udokumentowane zastosowanie tych środków w Polityce Ochrony DO oraz w ISO. -
2.Kancelaria zobowiązana jest współpracować z Klientem przy wykonywaniu przez Klienta obowiązków z obszaru ochrony DO, o których mowa w art. 32−36 RODO.
-
3.Kancelaria zobowiązuje się umożliwiać Klientowi, zapoznania się z zastosowanymi środkami technicznymi, organizacyjnymi oraz dokumentacją dotyczącą tych środków, aby przetwarzanie toczyło się zgodnie z obowiązującym w tej materii prawem.
-
4.Zapewnić, by każda osoba fizyczna działająca z upoważnienia Kancelarii, która ma dostęp do DO, przetwarzała je wyłącznie na polecenie Klienta w celach i zakresie przewidzianym w Umowie Głównej oraz niniejszej Umowie.
-
-
2.Niezależnie od postanowień ustępu powyżej Kancelaria zobowiązuje się do zapewnienia, by osoby posiadające dostęp do Przetwarzania DO posiadały stosowne pełnomocnictwo Zarządu Kancelarii do przetwarzania DO i zachowały owe DO oraz sposoby ich zabezpieczeń w tajemnicy, zarówno w trakcie obowiązywania Umowy Głównej, jak i po jej rozwiązaniu.
Na tej samej podstawie Kancelaria zobowiązuje się do zapewnienia, aby osoby posiadające dostęp do Przetwarzania DO zachowały je oraz sposoby zabezpieczeń w tajemnicy również po ustaniu zatrudnienia w Kancelarii. W tym celu Kancelaria dopuści do przetwarzania DO tylko te osoby, które podpisały zobowiązanie do zachowania w tajemnicy DO oraz sposobów ich zabezpieczenia. Osoby upoważnione są zobowiązane także do zachowania tajemnicy w zakresie, w jakim powierzone DO są chronione tajemnicą służbową. -
3.Kancelaria zobowiązuje się do ograniczenia dostępu do Danych Osobowych wyłącznie do osób, których dostęp do Danych Osobowych jest potrzebny dla realizacji Umowy.
-
4.Kancelaria zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Klienta o wszelkich wątpliwościach co do zgodności z prawem wydanych przez Klienta poleceń lub instrukcji, w szczególności jeśli w ocenie Przetwarzającego wydane przez Klienta polecenie lub instrukcja stanowią naruszenie postanowień RODO lub innych przepisów Unii Europejskiej lub bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa polskiego.
-
5.Klient zobowiązany jest współdziałać z Kancelarią w wykonaniu Umowy, udzielać Kancelarii wyjaśnień w razie wątpliwości co do legalności poleceń Klienta, jak też wywiązywać się terminowo ze swoich szczegółowych obowiązków.
-
V. Inne obowiązki Kancelarii:
-
-
1.Kancelaria zobowiązuje się pomagać Klientowi w wywiązywaniu się z obowiązków określonych w art. 32-36 RODO. Kancelaria zobowiązuje się również do:
-
1.Przekazania Klientowi informacji dotyczących naruszenia ochrony DO w ciągu dwudziestu czterech (24) godzin od wykrycia zdarzenia stanowiącego naruszenie ochrony danych osobowych;
-
1.Przygotowania w ciągu dwudziestu czterech (24) godzin od wykrycia zdarzenia stanowiącego naruszenie ochrony DO informacji wymaganych w zgłoszeniu naruszenia DO do organu nadzorczego, o których mowa w art. 33 ust. 2 RODO;
-
2.Prowadzenia rejestru naruszeń ochrony DO.
-
-
-
2.Kancelaria zobowiązuje się nadto pomagać Klientowi poprzez odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, w wywiązywaniu się z obowiązku odpowiadania na żądania osób, których dane dotyczą, w zakresie wykonywania ich praw określonych w Rozdziale III RODO. W szczególności, ale nie wyłącznie Kancelaria zobowiązuje się:
-
1.w razie zgłoszenia przez osobę, której dane dotyczą żądania prawa dostępu, o którym mowa w art. 15 RODO – do przygotowania dla Klienta raportu umożliwiającego przedstawienia osobie, której dane dotyczą przez Klienta informacji, o których mowa w art. 15 ust. 1 RODO;
-
2.w razie zgłoszenia przez osobę, której dane dotyczą prawa do sprostowania danych, o którym mowa w art. 16 RODO – do odnotowania żądania osoby, której dane dotyczą poprzez aktualizację danych,
-
3.w razie zgłoszenia przez osobę, której dane dotyczą prawa do bycia zapomnianym, o którym mowa w art. 17 RODO – do przekazania tego żądania Klientowi,
-
4.w razie zgłoszenia przez osobę, której dane dotyczą prawa do ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 RODO – do przekazania tego żądania Klientowi,
-
5.w razie zgłoszenia przez osobę, której dane dotyczą prawa do sprzeciwu, o którym mowa w art. 21 RODO – do przekazania informacji Klientowi.
-
-
3.Klient zobowiązuje się do przekazania osobom, wymienionym w §. III ustęp 8 Umowy w imieniu Kancelarii informacji o przetwarzaniu przez Kancelarię DO zgodnie z wymogami art. 14 RODO według dostarczonego przez Kancelarie wzoru.
Klient zobowiązuje się odebrać od osób, o których mowa w powyżej potwierdzenia zapoznania się ww informacją, oraz przechowywać i udostępniać je na każde żądanie Kancelarii w oryginale, a przekazać kopię elektroniczną tejże za pomocą SWI przed terminem wynikającym z §. III ustęp 4 Umowy Głównej tj. przed przekazaniem danych dotyczące podkładek pod listy płac. -
4.Kancelaria zobowiązuje się do współpracy z organem nadzorczym w zakresie wykonywanych przez niego zadań. Kancelaria zobowiązuje się stosować się do ewentualnych wskazówek lub zaleceń, wydanych przez organ nadzoru lub unijny organ doradczy zajmujący się ochroną DO, dotyczących przetwarzania DO, w szczególności w zakresie stosowania RODO.
-
5.Kancelaria zobowiązuje się do udostępnienia Klientowi wszelkich informacji niezbędnych do wykazania spełnienia obowiązków określonych w art. 28 RODO oraz umożliwia Klientowi lub audytorowi upoważnionemu przez Klienta przeprowadzanie audytów, w tym inspekcji.
-
6.Kancelaria nie jest uprawniony do przekazania DO do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej poza Europejski Obszar Gospodarczy. Kancelaria oświadcza również, że nie korzysta z podwykonawców, którzy przekazują DO poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
-
VI. Podpowierzenie danych:
-
-
1.Klient dopuszcza możliwość podpowierzenia danych przez Kancelarię na rzecz podwykonawców Kancelarii. Kancelaria pozostaje uprawniona do podpowierzenia DO na podstawie pisemnej umowy podpowierzenia, pod warunkiem:
-
1.uzyskania uprzedniej zgody Klienta; lub
-
2.braku sprzeciwu Klienta, w sytuacji, o której mowa w ustępie 3 poniżej.
-
-
2.Niezależnie od postanowień ustępu 1 powyżej, Klient wyraża zgodę na podpowierzenie przez Kancelarię DO na rzecz podmiotów wskazanych według uznania Kancelarii.
-
3.Kancelaria zobowiązana jest poinformować Klienta o wszelkich zamierzonych zmianach dotyczących podpowierzenia DO na rzecz podmiotów innych niż wskazani w §. III ustęp 9 niniejszej Umowy, jak również dotyczących zastąpienia dotychczasowych podmiotów innym podmiotem - w celu umożliwienia Klientowi wyrażenia sprzeciwu.
Klient może z uzasadnionych przyczyn zgłosić udokumentowany sprzeciw względem powierzenia DO konkretnemu Podwykonawcy Kancelarii w terminie trzech (3) dni od dnia otrzymania informacji. W razie zgłoszenia sprzeciwu przez Klienta Kancelaria nie może powierzyć DO Podwykonawcy objętemu sprzeciwem, a jeżeli sprzeciw dotyczy aktualnego Podprzetwarzającego, musi niezwłocznie zakończyć podpowierzenie temu podwykonawcy. Wątpliwości co do zasadności sprzeciwu i ewentualnych negatywnych konsekwencji Kancelaria zgłosi Klientowi w czasie umożliwiającym zapewnienie ciągłości Przetwarzania. W przypadku niewyrażenia sprzeciwu przez Klienta w terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym domniemywa się, że Klient wyraził zgodę na podpowierzenie DO wskazanemu Podprzetwarzającemu. -
4.Dokonując podpowierzenia Kancelaria ma obowiązek zobowiązać Podprzetwarzającego w najszerszym możliwym zakresie – uwzględniając uwarunkowania prawne oraz charakter, zakres i naturę podpowierzenia - do realizacji wszystkich obowiązków Przetwarzającego wynikających z Umowy. W szczególności, ale nie wyłącznie, Kancelaria zobowiązuje się zapewnić, aby Podwykonawcy stosowali co najmniej równorzędny poziom ochrony DO objętych Umową co Kancelaria.
-
5.W przypadku wypowiedzenia lub rozwiązania umowy podpowierzenia Kancelaria zobowiązuje się poinformować o tym fakcie Klienta w terminie siedmiu (7) dni od dnia wypowiedzenia lub rozwiązania umowy podpowierzenia,
-
VII. Kontrola przetwarzania. Audyt:
-
-
1.Z uwzględnieniem §. V. ustęp 5 Umowy, Klient uprawniony weryfikacji sposobu przetwarzania powierzonych DO przez Kancelarię.
-
2.Klient zobowiązuje się poinformować Kancelarię od planowanym audycie co najmniej na czternaście (14) dni przed rozpoczęciem audytu.
-
3.Audyt przeprowadzany jest przez upoważnionego pracownika Klienta lub audytora upoważnionego przez Klienta. Z zastrzeżeniem ustępu 4 poniżej Upoważniony pracownik Klienta lub audytor ma prawo do:
-
1.wglądu do dokumentów i informacji mających bezpośredni związek z Powierzeniem Przetwarzania DO objętych Umową,
-
2.uzyskania pisemnych lub ustnych wyjaśnień w zakresie niezbędnym do ustalenia stanu faktycznego.
-
-
4.Realizacja przez Klienta uprawnień w zakresie audytu nie może prowadzić do naruszenia tajemnicy zawodowej Kancelarii i obejmuje wyłącznie dane pojedynczego Klienta bez prawa wglądu w inne zasoby Kancelarii w których przechowywane są DO innych Klientów.
-
5.Po zakończeniu audytu pracownik upoważniony do audytu przez Klienta lub upoważniony audytor przedstawia Kancelarii wyniki audytu. Kancelaria pozostaje uprawniona do zgłoszenia Klientowi zastrzeżeń do wyników audytu w terminie siedmiu (7) dni od dnia otrzymania wyników audytu.
-
6.W przypadku negatywnych wyników audytu, Klient i Kancelaria zobowiązują się do podjęcia wspólnych działań w dobrej wierze celem usunięcia nieprawidłowości i zapewnienia prawidłowości dalszego Przetwarzania DO przez Przetwarzającego.
-
VIII. Odpowiedzialność
-
-
1.Kancelaria odpowiada względem Klienta za szkody spowodowane swoim działaniem w związku z niedopełnieniem obowiązków, które RODO nakłada bezpośrednio na Przetwarzającego lub gdy działał poza zgodnymi z prawem instrukcjami Klienta lub wbrew tym instrukcjom. Kancelaria odpowiada za szkody spowodowane zastosowaniem lub nie zastosowaniem właściwych środków bezpieczeństwa.
-
2.Jeżeli Podprzetwarzający nie wywiąże się ze spoczywających na nim obowiązków ochrony DO, odpowiedzialność wobec Klienta za wypełnienie obowiązków przez Podprzetwarzającego spoczywa na Kancelarii.
-
IX. Okres obowiązywania Umowy. Zakończenie przetwarzania.
-
-
1.Umowa została zawarta na czas obowiązywania Umowy Głównej.
-
2.W przypadku wypowiedzenia Umowy Głównej przez Stronę, Umowę również uznaje się za wypowiedzianą.
-
3.Strony zgodnie uznają i akceptują, że powierzenie Kancelarii Przetwarzania DO objętych Umową jest dobrowolne, ale niezbędne do prawidłowego wykonania przez Przetwarzającego Umowy Głównej. W okresie obowiązywania Umowy Głównej Strony zgodnie wyłączają możliwość wypowiedzenia Umowy bez jednoczesnego wypowiedzenia Umowy Głównej.
-
4.Kancelaria zobowiązuje się po zakończeniu świadczenia usług związanych z Umową Główną, zależnie od decyzji Klienta do usunięcia lub zwrócenia Klientowi wszelkich DO oraz do usunięcia wszelkich ich istniejących kopii, chyba że prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego nakazują przechowywanie danych osobowych lub do wypełnienia obowiązków, o których w ust. 3 Umowy. Z chwilą rozwiązania Umowy Kancelaria nie ma prawa do dalszego Przetwarzania powierzonych DO i jest zobowiązana do:
-
1.usunięcia Danych;
-
2.usunięcia wszelkich ich istniejących kopii lub zwrotu Danych, chyba że Klient postanowi inaczej lub prawo Unii Europejskiej lub prawo państwa członkowskiego nakazują dalej przechowywanie Danych.
-
-
5.Z zastrzeżeniem ust. 3 Umowy, Kancelaria dokona usunięcia Danych Osobowych oraz ich kopii nie później niż w terminie stu osiemdziesięciu (180) dni od rozwiązania Umowy.
-
X. Klauzula salwatoryjna
-
-
1.Jeżeli jakiekolwiek postanowienie Umowy okaże się lub stanie się nieważne albo niewykonalne, pozostaje to bez wpływu na ważność pozostałych postanowień Umowy, chyba że bez tych postanowień Strony Umowy by nie zawarły, a nie jest możliwa zmiana lub uzupełnienie Umowy w sposób określony w ustępu 2 poniżej.
-
2.W przypadku, gdy jakiekolwiek postanowienie Umowy okaże się lub stanie nieważne albo niewykonalne, Strony zobowiązane będą do niezwłocznej zmiany lub uzupełnienia Umowy w sposób oddający możliwie najwierniej zamiar Stron wyrażony w postanowieniu, które uznane zostało za nieważne albo niewykonalne.
-
XI. Postanowienia końcowe
-
-
1.Wszelkie zmiany lub uzupełnienia do Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Dotyczy to również zmiany niniejszego postanowienia.
-
2.W sprawach nieuregulowanych postanowieniami Umowy odpowiednie zastosowanie znajdują postanowienia RODO oraz powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
-
3.W przypadku jakichkolwiek sprzeczności pomiędzy postanowieniami Umowy oraz Umowy Głównej, pierwszeństwo zastosowania mają postanowienia Umowy.
-
4.Wszelkie kwestie dotyczące Przetwarzania DO pomiędzy Klientem, a Kancelarią powinny być dokonywany w drodze zmiany lub uzupełnienia Umowy, jak również w wykonaniu postanowień Umowy.
-
5.Umowa została sporządzona w dwu (2) jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej Strony.
-
6.Załącznik do umowy stanowi „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych w stosunku pracy”, którą klient przedstawia każdej osobie wymienionej w §. III ustęp 8 pkt. 1 i 2. a następnie przekaże Kancelarii zgodnie z §. V ustęp 5.
-
7.Umowa wchodzi w życie z dniem podpisania.
-
Niniejsza umowa zostanie zawarta w sposób elektroniczny w momencie pierwszego po wejściu w życie RODO zalogowaniu się Klienta do zasobów SWI Kancelarii zgodnie z załącznikiem nr 1 stanowiącym Regulamin korzystania z SWI do Umowy Głównej, po jej przeczytaniu i zaznaczeniu „pola zaznaczenia”.
Klient ma prawo i obowiązek pobrania niniejszej umowy w formie PDF (następnie wg. woli Klienta wydrukowania w wersji papierowej) po zaakceptowaniu tejże na stronie Klienta w SWI.
Umowa zostanie podpisana za pomocą używanego przez Kancelarię komercyjnego certyfikatu strony https://swi.faber-kancelaria.pl uznawanego przez Strony za potwierdzający poufność i tożsamość.
Termin zawarcia będzie rejestrowany przez Kancelarię i odnotowywany na wydruku PDF
Pliki do pobrania:
Regulamin świadczenia usług
THE RULES
Client – a person or an entity which logged into the Client's account in order to use the services of the Office. The Client shall be bound by an agreement on provision of services with the Office, and in order to fulfil the Rules, it shall use the e-mail address:
Office - Faber Sp. z o.o. with registered office in Cracow, ul. Ludwinowska 7, XI Commercial Division of the National Court Register of the District Court for Kraków-Śródmieście in Cracow, KRS entry No. 0000144853, tax reg. no. (NIP): 6761027406, e-mail: serwis_www@faber-kancelaria.pl
- Faber Sp. z o.o. shall provide, against payment, an Internet service on the website https://faber-kancelaria.pl/.
- In the service the Client may read data prepared individually for it by an employee of the Office, related to the amount of tax withholdings for income taxes and the amounts of calculated taxes, such as corporate income tax, VAT, excise tax, tax on civil law transactions; information about the amount of income obtained by natural persons without a place of residence in Poland and others, depending on the scope of the services specified in a separate agreement on provision of services between the Office and the Client. The data in question shall be entirely authorised by the Office. The Client may also use the service to exchange an encrypted correspondence with the Office. Any encrypted correspondence between the Client and the Office carried out by means of the service specifies a person sending it and is protected against an unauthorised use thereof by any third parties, subject to section 5 of the Rules.
- Obtaining an access to the data referred to in section 2 of the Rules is made contingent upon accepting those principles, one-off logging into the Client’s account and timely payment of amounts due for rendered services.
- The Client shall receive a login and a password required for logging from the Office, following the Client’s consent to a manner, specified in the Rules, of providing the data, referred to in section 2 of the Rules. Logging into the service is required to commence providing the service by the Office in a manner specified in the Rules.
- The Office shall not be liable for damage incurred by the Client, resulting from losing the password and the login or providing them to any third parties by the Client. The Office shall not be liable if the Client provides the data, referred to in section 2 of the Rules, to third parties, as well as in case of losing the data as a result of operation of harmful software at the Client’s side.
-
Provision of the service, consisting in preparation and provision of the data, referred to in section 2 of the Rules, to the Client, shall be carried out in the following manner:
-
Once the tax data, referred to in section 2 of the Rules, are placed in the service by the Office, a message with an active link for the Client shall be automatically generated and sent to the electronic mail address of the Client, specified in the agreement on provision of services, referred to in section 2 of the Rules; activating the link enables the Client to log and read the data.
Logging shall be always possible also by means of the Client’s Zone (Strefa klienta) tab directly on the website https://faber-kancelaria.pl/ - The Client shall log in, using the login and password received from the Office.
- Once the link, attached to the message with the active link, referred to in section 6.1 of the Rules, is activated and the Client logged in and opened the message, included in the service website, containing the tax data, a message shall be automatically generated and sent to the electronic mail address of the Office, which in relations between the Client and the Office shall be treated as a proof of executing the service by the Office, involving submission of the tax data, referred to in section 2 of the Rules, to the Client.
- The service shall be also deemed to have been fulfilled by the Office if, following the activation of the link and logging into the server by the Client, the Client does not have the access to the data or it cannot read them for technical reasons attributable to the Client. If for technical reasons the Client cannot open or read the message with the tax data located on the service website, it is obliged to notify the Office promptly, not later than within 2 days, about inability to read the message prepared for it. Irrespective of the above, if the Client does not open the message with the tax data located on the service website for reasons attributable to it within 7 days from a date of receiving the message with the active link to the electronic mail box, the service shall be deemed to have been fulfilled at the moment when the message with the active link appeared in the Client’s electronic mail box.
-
Once the tax data, referred to in section 2 of the Rules, are placed in the service by the Office, a message with an active link for the Client shall be automatically generated and sent to the electronic mail address of the Client, specified in the agreement on provision of services, referred to in section 2 of the Rules; activating the link enables the Client to log and read the data.
- The tax data referred to in section 2 of the Rules shall be stored in the service and made available to a user for a period of 5 (five) years subject to section 13 of the Rules.
- In order to view and receive the tax data referred to in section 2 of the Rules, the user must have software which allows viewing encrypted websites (for example Mozilla Firefox, Internet Explorer etc.). At the same time the Office enables also an exchange of files from an encrypted FTP server by means of the same login and password. The software which enables to use the FTP server in question should be downloaded from the website http://winscp.net/eng/docs/lang:pl. Possessing devices necessary for viewing and receiving the above data shall rest with the Client. Technical instructions related to an access to the server shall be submitted free of charge after signing the Rules.
- The Client consents to a manner of provision of the services specified in section 6 and it does not raise any objections thereto.
- Sending and receiving data in a manner specified in the Rules is not connected with any additional costs, apart from those resulting from the agreement on provision of services concluded between the Client and the Office, referred to in section 2 of the Rules.
- The Office reserves the right to short technical interruptions in operation of the service, connected with data entry and other technical work. The single technical interruption may not last longer than two hours. There may not be more than two technical interruptions within 24 hours.
- If the Client does not have an access to data for reasons attributable to the Office, the Client may, within 2 days from the occurrence of a malfunction, file a complaint in writing to the Office's address (specified in the agreement for provision of services) or to the e-mail address: reklamacje@faber-kancelaria.pl. The Office shall consider the complaint within 2 days from the date of receipt thereof and shall provide the Client with an answer to the e-mail address. The date of sending a registered letter or the date of an electronic message appearing in the receiving box of the addressee shall be deemed to be a date of filing the complaint and the date of providing the answer.
-
The Office reserves the right to block the Client's access to the data referred to in section 2 of the Rules in case of:
- the Client’s delay in payment of amounts due for services under the agreement on provision of services referred to in section 2 of the Rules,
- sending content of unlawful nature by the Client to the Office,
- justified suspicion of the Client using tools which may bring about changes in the Office's system, hindering or preventing usage of the software, or causing other adverse consequences for the Office.
- These Rules may be amended by means of a unilateral act of the Office. The Client shall be notified about each amendment 14 days in advance. If the Client does not accept amendments in the Rules, it may terminate the agreement on provision of services, referred to in section 2 of the Rules, within the time limit and on terms and conditions specified in the agreement. Cessation of a legal relation between the Parties shall be tantamount to the cessation of the Client’s right to use the service.